دانستنیهای مفید
دانستنیهای مفید

مطالب مفید و به روز
 
درباره وبلاگ

 

موضوعات

 

آخرين نوشته ها

 

نويسندگان

 

پيوند ها

 

آرشيو مطالب

 

پيوندهاي روزانه

 

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

 

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 9
بازدید کل : 12730
تعداد مطالب : 17
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1





 
شیر

 شیر از نظر کالورى غذایى قابل توجه است . یک لیتر شیر براى بدن ششصد تا هفتصد کالرى حرارت ایجاد مى کند. علاوه از نظر داشتن مواد غذایى کامل است چنان که مى توان سالیانى دراز فقط با شیر زندگى کرد.
شیر براى بچه ها کاملا ضرورى است و باید غذاى آنها تا هجده ماهگى بیشتر شیر باشد و بعد از هجده ماهگى هم براى این که رشد آنها تاءمین گردد و تندرستى آنها در حد اعتدال باشد باید شیر بخورند.
طبق جدیدترین آزمایشاتى که به عمل آمده معلوم شده است یک لیتر شیر براى بدن انسان سى گرم پروتئین ، سى و پنج گرم چربى ، چهل و پنج گرم قند شیر، هفت گرم املاح معدنى که بین آن 25/1 گرم کلسیم ، یک گرم فسفر، یک گرم و نیم سدیم و بیش از پانزده نوع ویتامین مخصوصا ویتامینهاى ((آ))و ((ب )) و ((د)) تهیه مى کند.
یک لیتر شیر را وقتى بنوشیم نصف مواد سفیده اى که براى بدن ما لازم است تاءمین مى شود زیرا یک لیتر شیر دویست گرم مواد سفیده اى بیش از گوشت ، نصف چربى مورد احتیاج ، به مقدار کامل کلسیم و ویتامین ((ب 2)) و نصف احتیاج بدن به ویتامین ((آ)) و یک سوم احتیاج به ویتامین هاى ((ب 1)) را براى ما تاءمین مى کند. علاوه بر خواص محکم کردن استخوانها، شیر ادرار آور و ضد سم است به همین جهت سالها شیر خام و نجوشیده را براى معالجه مسمومیت تجویز مى کردند. شیر کمى ملین است . اشخاصى که داراى روده هاى علیلى هستند اگر به مقدار زیادى شیر بخورند دچار اسهال مى شوند.
یکى از مزایاى خاص شیر این است که در مقابل ارزش غذایى مخصوص ‍ خود بهاى آن ارزان است . خلاصه ، شیر اساس تغذیه ما را بوجود مى آورد. بعلاوه نباید فراموش کرد که شیر غذایى کامل است و بهتر است با صبحانه و عصرانه مصرف شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






سه شنبه 29 اسفند 1391برچسب:, توسط sahar