دانستنیهای مفید

مطالب مفید و به روز
 
درباره وبلاگ

 

موضوعات

 

آخرين نوشته ها

 

نويسندگان

 

پيوند ها

 

آرشيو مطالب

 

پيوندهاي روزانه

 

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

 

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 7
بازدید کل : 12728
تعداد مطالب : 17
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



Alternative content




 
شیر

 شیر از نظر کالورى غذایى قابل توجه است . یک لیتر شیر براى بدن ششصد تا هفتصد کالرى حرارت ایجاد مى کند. علاوه از نظر داشتن مواد غذایى کامل است چنان که مى توان سالیانى دراز فقط با شیر زندگى کرد.
شیر براى بچه ها کاملا ضرورى است و باید غذاى آنها تا هجده ماهگى بیشتر شیر باشد و بعد از هجده ماهگى هم براى این که رشد آنها تاءمین گردد و تندرستى آنها در حد اعتدال باشد باید شیر بخورند.
طبق جدیدترین آزمایشاتى که به عمل آمده معلوم شده است یک لیتر شیر براى بدن انسان سى گرم پروتئین ، سى و پنج گرم چربى ، چهل و پنج گرم قند شیر، هفت گرم املاح معدنى که بین آن 25/1 گرم کلسیم ، یک گرم فسفر، یک گرم و نیم سدیم و بیش از پانزده نوع ویتامین مخصوصا ویتامینهاى ((آ))و ((ب )) و ((د)) تهیه مى کند.
یک لیتر شیر را وقتى بنوشیم نصف مواد سفیده اى که براى بدن ما لازم است تاءمین مى شود زیرا یک لیتر شیر دویست گرم مواد سفیده اى بیش از گوشت ، نصف چربى مورد احتیاج ، به مقدار کامل کلسیم و ویتامین ((ب 2)) و نصف احتیاج بدن به ویتامین ((آ)) و یک سوم احتیاج به ویتامین هاى ((ب 1)) را براى ما تاءمین مى کند. علاوه بر خواص محکم کردن استخوانها، شیر ادرار آور و ضد سم است به همین جهت سالها شیر خام و نجوشیده را براى معالجه مسمومیت تجویز مى کردند. شیر کمى ملین است . اشخاصى که داراى روده هاى علیلى هستند اگر به مقدار زیادى شیر بخورند دچار اسهال مى شوند.
یکى از مزایاى خاص شیر این است که در مقابل ارزش غذایى مخصوص ‍ خود بهاى آن ارزان است . خلاصه ، شیر اساس تغذیه ما را بوجود مى آورد. بعلاوه نباید فراموش کرد که شیر غذایى کامل است و بهتر است با صبحانه و عصرانه مصرف شود.


سه شنبه 29 اسفند 1391برچسب:, توسط sahar



۳ دلیل برای خوردن گیلاس!

 ا آمدن فصل بهار زمان ورود میوه های خوشمزه نیز یواش یواش شروع شده به همین دلیل امروز تصمیم داریم درمورد یکی از مفید ترین میوه ها مطالبی کوتاه را بیان کنیم. گیلاس میوه خوشمزه ایست که در اواخر بهار به بازار می آید. در این مطلب به بیان سه دلیل عمده برای مصرف این میوه می پردازیم.

 

 ۱-گیلاس میزان بسیاربسیار زیادی آنتی اکسیدان دارد.

در واقع گیلاس منبع سرشاری از ترکیبات آنتی اکسیدان است که در کاهش التهاب بدن و همچنین مبارزه با رادیکال های آزاد نقش موثری دارد. رادیکال های آزاد می توانند باعث ابتلا به سرطان و آسیب رساندن به کبد شوند.

 

۲-تسکین دهنده ماهیچه های ملتهب و دردناک

براساس تحقیقات جدید مشخص شده است که مصرف گیلاس در سرعت بخشیدن به رفع دردهای عضلانی و همچنین دردهای ناشی از کار زیاد، کمک شایانی می کند. در یک آزمایش صورت گرفته به تعداد از ورزشکاران یک هفته قبل از شروع مسابقه ای سنگین، روزی دو مرتبه آب گیلاس داده میشد. درست پس از پایان مسابقه افرادی که آب گیلاس را نوشیده بودند، درد بسیار کمتری نسبت به سایر شرکت کنندگان داشتند.

 ۳- گیلاس سرشار از ویتامین و فیبر است.

درحقیقت گیلاس منبع خوبی برای ویتامین های A و C و فیبر است. سعی کنید در رژیم های غذایی خود همواره گیلاس را قرار داده زیرا سیستم دفاعی بدن را تقویت کرده و باعث بهبود سلامت کلی بدن می شود.


سه شنبه 29 اسفند 1391برچسب:, توسط sahar



خواص قهوه

 متخصصان علوم پزشکی در دانشگاه بارسلونا می گویند که مصرف یک فنجان قهوه همراه با شکر می تواند حافظه را فعال کند و میزان دقت و توجه فرد را افزایش دهد.


این متخصصان تاکید کردند که اگر قهوه و شکر همراه با هم مصرف شوند تاثیر آنها در تقویت عملکرد مغز خیلی بیشتر از زمانی است که به طور جداگانه مورد استفاده قرار بگیرند.

به گزارش روزنامه دیلی میل، این متخصصان هم اکنون معتقدند که هر یک از این دو خوراکی به نوبه خود تاثیر دیگری را بر روی مغز می گذارند به طوری که میزان دقت و کارآیی حافظه را بهبود می بخشند.

این یافته حاصل مطالعه روی ۴۰ داوطلب است که پس از مصرف قهوه و شکر با هم و جدا از هم تحت آزمایش قرار گرفتند.

به گزارش ایسنا، قهوه، خواص دیگری هم دارد از جمله اینکه محرک بوده و به هضم آسان غذا کمک می کند، تب بر است، به بدن نیرو می دهد، سردرد را بهبود می بخشد، برای برطرف کردن یرقان مفید است، ادرار آور است، در درمان سرفه ای که با بلغم همراه باشد موثر است، دردهای عصبی را تسکین می دهد، در درمان سیاه سرفه تاثیر دارد.

هم چنین ضد عفونی کننده بوده و خاصیت ضد افسردگی هم دارد. قهوه مقاومت ورزشکاران را افزایش می دهد و از کرم خوردگی دندان ها جلوگیری می کند.


سه شنبه 29 اسفند 1391برچسب:, توسط sahar



خواص باور نکردنی شلغم

 

1)شلغم مقوی است

2)شلغم اشتها آور است
 
3)شلغم درمان بسیاری از بیماریهای پوستی  است
 
4)شلغم سرفه را تسكین می دهد

5)ترشی شلغم بهترین نوع ترشی است زیرا مقوی معده و روده ها و اشتها آور است

6)آب شلغم قند خون را پائین می آورد

7)تخم شلغم را اگر سرخ كرده و بخورید
برای ضعف  موثر است

8)اگر گلو درد دارید آب پخته شلغم را قرقره كنید

9)خوردن آب شلغم درمان كننده جوش صورت است

10)آنهایی كه حافظه  ضعیف دارند حتما باید شربت بخورند زیرا ثابت شده است كه شلغم حافظه  را تقویت می كند

11)شلغم شب كوری را درمان می كند

12)شلغم بعلت داشتن ویتامین B1 علاج كم خونی است

13)شلغم برای رشد و نمو استخوانها مفید است بنابراین زنان باردار وشیرده حتما باید از آن استفاده كنند .

14)زن حامله ای كه در مدت بارداری شلغم خورده باشد بچه اش زودتر رشد كرده ، زودتر حرف می زند و حتی زودتر راه می افتد و در مقابل امراض مقاومت بیشتری خواهد داشت .

15)آنهایی كه غده
تیروئیدشان كم ترشح می كند باید حتما شلغم بخورند زیرا شلغم بعلت داتشن ید فراوان ترشحات غده تیروئید را تنظیم می كند .

16)شلغم مهمترین گیاه ضد سرطان است و حتی گسترش سرطان را متوقف می كند .



سه شنبه 22 اسفند 1391برچسب:, توسط sahar



خواص جعفری

 خواص جعفری

طعم و مزه لذیذ و پُر از طراوت جعفری باعث شده است که این سبزی به عنوان یکی از سبزی های محبوب مردم شمرده

شود. اما با اینکه این سبزی، بسیار مغذی است و برای سلامتی بسیار مفید است، خیلی از مردم آن گونه که باید

درباره خواص آن آگاه نیستند و از آن بیشتر برای تزئین غذاهای مختلف استفاده می کنند.

جعفری گیاهی دو ساله است و به حالت وحشی، در اکثر نواحی جنوب شرقی اروپا، شمال افریقا،

آسیا و ایران می روید. به علاوه در نواحی مختلف پرورش می یابد.

نکات تغذیه ای:

جعفری یک منبع بسیار خوب ویتامین A،ویتامین Cو ویتامین K می باشد.

به علاوه جعفری منبع غذایی خوبی از آهن واسید فولیک است.

منظور از منبع بسیار خوب، یعنی 20 درصد یا بیشتر نیاز روزانه ی فرد به آن ماده مغذی را برآورده می کند.

منبع خوب، یعنی 10 تا 20 درصد نیاز را برآورده می کند.


دو شنبه 21 اسفند 1391برچسب:, توسط sahar



خواص گیشنیز

 گشنیز طبیعت سرد وخشک دارد

 

گشنیز از جمله سبزیجات معطری است که اگر چه به لحاظ ظاهری به شکل جعفری می باشد ولی برگه های آن بسیار لطیف تر از جعفری است . و به همین خا ط بعضی ها آ نرا به صورت خام نیز در سبزی خوردن و یا سالاد مورد استفاده قرار می دهند.

گشنیز این سبزی معطر نه تنها به صورت خام و پخته مصرف می شود ( تخم گشنیز به عنوان طعم دهنده بعضی از غذا ها و بخصوص ترشی ها استفاده می شود )

گشنیز سر شار از ویتامین ها است به ویژه و یتامین A و C می باشد .

خواص در مانی

برگ و تخم گشنیز باعث تقویت معده شده و علاوه بر اینکه به هضم غذا کمک می کند التهاب آن را نیز از میان می برد و همچنین خاصیت بادشکنی و ضد نفخ هم دارد.

برگ گشنیز تسکین دهنده استفراغ و همچنین بر طرف کننده عطش می باشد.

گشنیز خام خواب آور است پس اگر برای خواب شب مشکل دارید ۳۰ گرم از آب گشنیز بگیرید و با کمی شکر شیرین نموده و میل فرمایید ( بی حسی . خواب آلودگی . گیجی و گاهی فراموشی موقت ایجاد می کند .


دو شنبه 21 اسفند 1391برچسب:, توسط sahar



چند نکته

 چند نکته درباره کاهو:
برای این که طعم سالاد کاهو را زیاد کنید چند برگ لطیف ترب را به آن اضافه کنید. هم چنین برای رفع حشرات ریز سیاهی که در کاهو است، به آن یک قاشق غذاخوری سرکه بیفزایید و سپس آن را با آب فراوان بشویید.
 قابل توجه افراد کم خون:
اگر از افراد کم خون هستید یک مشت اسفناج و یک مشت جعفری تازه را با هم خرد کنید و یک عدد هویج رنده شده را به مواد بیفزایید. سپس آن را در مقدار خیلی کم آب به مدت ۲ ساعت بخیسانید و آن را در صافی بریزید و فشار دهید. در نهایت مقداری آب سیب درختی یا گلابی یا انگور را به آن اضافه کنید و سپس آن را بنوشید.


دو شنبه 21 اسفند 1391برچسب:, توسط sahar



غذا هایی که مغز را جوان و سالم نگه می‌دارد

  1-ماهی:

پروتئین به عنوان یک جزء در ساخت انتقال دهنده‌های عصبی یا نوروترانسمیتر‌ها(موادی که ضربان عصبی را در طول یک سیناپس انتقال می‌دهند)، برای بهبود فعالیت ذهنی ضروری می‌باشدگذشته از منبع عالی پروتئین، ماهی سرشار از روغن‌های ضروری، از قبیل امگا 3 می‌باشد. امگا 3 از عملکرد مغز محافظت می‌کند. ماهی‌های دریایی غنی‌ترین منبع اسید‌های چرب می‌باشند. این ماهی ها شامل ماهی آزاد، هالیبوت، ماکرل و ساردین می‌باشند. 

2-زغال اخته:

این میوه لذیذ سرشار از آنتی اکسیدان‌های قوی است که رادیکال‌های آزاد را که سبب پیری می‌شوند از بین می‌برد. همچنین این میوه دارای خواصی می‌باشد که شروع کاهش مربوط به افزایش سن را به تاخیر می‌اندازد. این کار را از طریق حفاظت سلولهای مغز و جلوگیری از تخریب آنها به وسیله مواد شیمیایی، پلاک‌ها یا ضربه روحی انجام می‌دهد. زغال اخته بر علیه دیگر فاکتور های عامل پیری نیز می‌جنگد. 

3-آجیل و دانه ها:

آجیل و دانه ها غذاهایی شگفت انگیز برای مغز انسان می‌باشند. این غذاها حاوی پروتئین و اسید‌های چرب و آرژینین آمینه می‌باشند که غده هیپوفیز را تحریک می‌کنند تا هورمون رشد را آزاد سازد. هورمون رشد ماده‌ای است که بعد از 35 سالگی کاهش می‌یابد و فایده ضد پیری برای مغز دارد. مخلوطی از مواد ضد پیری را که شامل یک فنجان گردو، 2/1فنجان دانه کدو تنبل، 3/1 فنجان توت خشک، 4/1 فنجان دانه کنجد، 2/1 فنجان برگه زرد آلو می‌باشد تهیه کنید و همه جا همراه خود داشته‌باشید و در بین وعده‌های غذایی از آنها بخورید. این مخلوط مغز را تغذیه می‌کند. ضمناً در پاکت فریزر یا در ظرف در‌دار بریزید تا تازه بمانند. 

-سبزیجات خانواده کلم:

کلم بروکلی، گل کلم و کلم فندقی سرشار از ماده مغذی با نام کولین می‌باشند. این ماده برای حافظه و سلامت مغز ضروری می‌باشد. کولین پیش در آمد استیل کولین می‌باشد. استیل کولین در فرایند‌های مغزی مشارکت دارد. همان طور که سن افزایش می‌یابد، خروجی کولین طبیعی بدن کاهش پیدا می‌کند. بنابراین می‌توان با خوردن غذاهای مملو از کولین، تولید استیل کولین را افزایش داد و قدرت مغز را بهبود بخشید. منابع دیگر کولین تخم مرغ، دانه سویا، بادام زمینی، کلم، لوبیاچیتی و لوبیا قرمز می‌باشند.

5-روغن: چربی های غیر اشباع یگانه

چربی‌های غیراشباع تک‌گانه حاوی اسیدهای چرب ضروری، اسید لینولنیک گاما هستند. این اسیدها علاوه بر دیگر فواید برای بدن، برای عملکرد مغز ضروری می‌باشند. روغن زیتون، کنجد، کانولا، بادام و روغن ماهی سرشار از اسیدهای چرب غیر اشباع تک گانه می‌باشند. محققان با مطالعه روی بعضی افراد به این نتیجه رسیده اند که رژیم غذایی همراه با چربی‌های غیر اشباع و غیر هیدروژنه خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش می‌دهد. اما افرادی که روغن های اشباع شده صرف می‌کنند بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری می‌باشند. 

 


یک شنبه 20 اسفند 1391برچسب:, توسط sahar



خواص سیب

 

برای دندان‌ها و لثه‌ها مفید است

اسیدهای موجود در سیب، هنگام جویدن باکتر ذهان را از بین برده و دندان‌ها و لثه‌ها را تمیز می‌کنند. جویدن یک سیب مانند این است که از یک مسواک طبیعی استفاده کنیم. مطالعات نشان می‌دهند که سیب قادر است ذرات غذایی باقی مانده در پشت دندان‌ها و لثه‌ها را پاک کرده و فساد دندان و بیماری‌های لثه را از شما دور سازد. حتی کسانی که در گذشته از بیماری‌های لثه رنج برده‌اند، خواهند توانست از فواید ناشی از غنی بودن سیب از ویتامینC بهره‌مند شوند.

 

سیب بخورید......... فراموشی نگیرید

 

 مصرف سیب یا آب سیب بهترین عامل جلوگیری از تخریب سلول های مغز است که منجر به فراموشی می شود.

طبق معمول برای اثبات این مطلب موش ها به دانشمندان کمک کردند.

مغز موش های پیری که سیب خورده بودند در برابر تخریب سلول ها مقاوم بودند.پژوهشگران در پایان اعلام کردند

که ترکیب سیب و آب سیب با رژیم غذایی متعادل، سپری مطمئن در برابر استرس و پیامدهای مخرب آن است.

سیب بخاطر داشتن آنتی اکسیدان به افراد سالمند نیز کمک می کند که دچار فراموشی نشوند.

  سیب میوه بهشتی 

سیب، یکی از سلامت بخش‌ترین خوراکی‌های اطراف ما محسوب می‌شود. ا

ز زمان‌های گذشته مردم جهان علاقه‌ی فراوانی به میوه‌ها داشتند.

افرادی که به طور منظم سیب می‌خورند، میزان تندرستی خود را افزایش می‌دهند و علاوه بر آن از بروز بیماری‌های متعددی

که به‌دلیل کمبود عناصر حیاتی پیش می‌آید جلوگیری می‌نمایند.

  

فشارخون را منظم می‌کند

خوردن سیب و حتی بو کردن سیب، باعث  کاهش فشار خون می‌شود. بررسی انجام شده توسط دانشگاه ییل (YALE) نشان داد که تنها یک بار بو کشیدن سیب، فشارخون بیماران را پایین می‌آورد.

 

 


شنبه 19 اسفند 1391برچسب:, توسط sahar



راهی فوق العاده برای تمیز کردن البسه سفید

با استفاده از چند لیمو ترش میتوان لک لباسعا را برطرف نمو

لباس را در ظرفی گذاشته و از آب پر میکنیم روی حرارت میگذاریم و چند لیموی تازه را در ظرف میگذاریم و صبر میکنیم تا آب جوش آید

لیمو طبیعی ترین پاک کننده لک لباسها است


جمعه 18 اسفند 1391برچسب:, توسط sahar



پوست

رازهای طبیعی طب چینی برای زیبایی پوست

در این فصل از سال پوست شما در معرض بادهای سرد و سوزان در بیرون از خانه و هوای گرم و خشک در داخل منزل قرار دارد و شما هر روز از مواد مختلف آرایشی استفاده می‌کنید. با این وصف به نظر نمی‌رسد که احساس خوبی در مورد پوست خود داشته باشید.

-آیا نحوه‌ی زندگی شما پوستتان را تخریب می‌کند؟

عدم تعادل در زندگی شما بر چهره و پوستتان نمایان می‌شود. مثلا اگر رژیم غذایی نامناسبی داشته باشید و یا از فست فودها و رژیم غذایی فاقد میوه و سبزیجات استفاده کنید، پوست ناسالم و بدی خواهید داشت. افسردگی، اضطراب و استرس موجب ایجاد تغییراتی در پوست شما و خصوصا در پوست صورت می‌شوند. برخی اوقات این عوامل لک‌ها و چروک‌های ناخواسته‌ای در صورت شما ایجاد می‌کنند. نور آفتاب، و آب و هوای سرد و خشک یا وزش باد، رطوبت طبیعی و گردش خون طبیعی پوست را از بین می‌برد و منجر به پیری زودرس پوست می‌شود. سیگار، مصرف الکل و فقدان خواب کافی همگی بر روی پوست شما تاثیر می‌گذارند. نگاه دقیقی به شیوه‌ی زندگی خود بیاندازید تا ببینید با پوست خود چه کرده‌اید. در این صورت می‌توانید تغییرات مناسبی در شیوه‌ی زندگی خود ایجاد کنید تا از پوست خود محافظت کرده و آن را دوباره جوان کنید.
 
2-غذاهای استثنایی مناسب پوست مصرف کنید:در چین باستان ملکه‌ها برای زیبایی پوست و محافظت از آن رموز خاصی داشتند که به شاهزاده‌های پس از خود منتقل می‌کردند. برخی از این رازها شامل رژیمهای غذایی به خصوصی بودند. برخی از این غذاها غذاهای خارجی گران قیمت بودند و برخی از آنها غذاهایی بودند که امروزه نیز به راحتی در دسترس هستند. این رژیمهای زیبایی باستانی غذاهایی هستند که به سلامت پوست کمک می‌کنند مانند آلبالو، گیلاس، سویای سیاه، گردو، عناب و برخی خوراکی‌های مشابه. همچنین مرکبات هم به عنوان خوراکی‌های التیام‌بخش که حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان هستند به سلامت پوست شما کمک می‌کنند.
 
اگر پوست خشکی دارید کمی‌بیشتر روغن کتان، روغن کنجد، روغن زیتون و روغن خالص نارگیل مصرف کنید. هر روز آووکادو، مقداری آجیل و دانه‌های مختلف مصرف کنید. خصوصا بلوط، فندق، گردو و تخمه‌ی آفتابگردان مواد مفیدی هستند.
 
3-لایه برداری پوست را فراموش نکنید:
 
لایه بیرونی پوست شما مرتب تجدید می‌شود و سلولهای قدیمی ‌با سلولهای جدید جایگزین می‌شوند. یک راه موثر برای کاهش دادن خطها و چروکهای پوست سرعت دادن به این فرایند است. به جای استفاده از روشهای گران قیمتی مانند درم ابریژن، پیلینگ شیمیایی و لیزر می‌توانید به آرامی‌با مواد طبیعی پوست خود را جوانسازی کنید. برای قرنها ملکه‌ها و زنان اشرافی چین از همین مواد طبیعی برای لایه برداری سلولهای پوست استفاده می‌کردند. موادی مانند خزه دریایی، کلپ (نوعی جلبک)، پودر مروارید، برگ درخت خرمالو و نیشکر، سالیان دراز استفاده می‌شدند. می‌توانید با ترکیبی برخی از مواد طبیعی ماسک تهیه کنید. این مواد را با آب مخلوط کنید و با اضافه کردن ژل آلوئه ورا یا سفیده‌ی تخم مرغ به مخلوط کن خمیر ماسک را تهیه کنید. از یک اسفنج نرم با حرکات چرخشی کوچک برای پاک کردن ماسک از روی پوست استفاده کنید. ماسک را 10 دقیقه روی پوست باقی بگذارید و سپس آن را بشویید. مراقب باشید که مواد وارد چشمان شما نشود.
 
4-سم زدایی برای زیبایی پوست:طب چینی معتقد است که راهای مختلفی برای خارج ساختن مواد مضر از بدن وجود دارد و یکی از عمده ترین این راهها پوست است. همچنین برخی اوقات این مواد در پوست به دام می‌افتند و ممکن است جوش ها ایجاد شوند. این مواد مضر شامل آلوده کننده‌های محیطی، سموم و آفت کشها و نگهدارنده‌هایی هستند که در محیط و غذاهایی که می‌خوریم یافت می‌شوند. همه‌ی این مواد می‌توانند پوست را فرسوده کنند. کمک به بدن برای خارج ساختن این مواد مضر برای حفظ تعادل داخلی بدن اهمیت زیادی دارد زیرا نتیجه آن بر پوست تاثیر می‌گذارد.
 
گیاهانی که می‌توانند بدن را سم زدایی کنند مانند گیاه قاصدک، گل داوودی، نعناع، توت سفید و شیرین بیان به فعالیت کبد و کیسه‌ی صفرا در سم زدایی کمک می‌کنند. این دو عضو بدن مهمترین نقش را در غیر فعال کردن و از بین بردن مواد سمی‌ و مضر دارند و نقش آنها بسیار بزرگتر از کاری است که پوست در سم زدایی انجام می‌دهد. فرمولهای گیاهی در طب چینی وجود دارند که به سم زدایی از طریق پوست نیز کمک می‌کنند.
 
5-زیبایی طبیعی با مواد طبیعی:
 
بسیاری از محصولاتی که امروزه برای محافظت و آرایش پوست استفاده می‌شوند حاوی مواد شیمیایی و سرطانزا هستند که از طریق پوست به داخل جذب می‌شوند. قوانین بسیار کمی‌برای صنایع آرایشی وضع شده است و این موضوع باعث شده که اغلب موارد مواد شیمیایی مضر در این محصولات وجود داشته باشند. برای مثال حتی ممکن است ریمل شما حاوی فرمالدئید باشد و یا رزین های پلاستیکی در رژ لب شما وجود داشته باشد! ممکن است پودر تالکی که در سایه‌های چشم و پودر‌ها وجود دارد به آزبست آلوده باشد. حلال پایه‌ای همه‌ی مواد آرایشی مواد شیمیایی هستند. احتمال دارد که همه‌ی این مواد سرطانزا باشند. از مواد آرایشی گیاهی استفاده کنید. رنگها و روغنهای طبیعی زیادی هستند که می‌توان از آنها به جای لوازم آرایشی مختلف استفاده کرد.
 

جمعه 18 اسفند 1391برچسب:, توسط sahar



ناخن و مراقبت از آن

 

آیا کوتاه کردن ناخن با سوهان کشیدن کار درستی است؟

کوتاه کردن ناخن‌ها باید از قسمت روشن و شفاف نوک ناخن‌ها که حدود دو میلی‌متر است، به بعد باشد و پس از چیدن ناخن‌های اضافی چنان‌چه قسمت‌هایی تیز است و گرد نشده، باید با سوهان مناسب به آرامی آن را تراشیده به طوری که در لمس نوک ناخن زبر نباشد و هیچ‌گونه تیزی و زاویه‌ای حس نشود.


جمعه 18 اسفند 1391برچسب:, توسط sahar